کولر گازی یک تکه یا پنجره ای

این مدل کولر گازی که ابتدایی ترین نوع آن نیز می باشد یک تکه بوده و تمامی اجزای سیکل تبرید در آن قرار گرفته است. از آنجایی که این مدل کولر گازی دارای دو قسمت است (قسمتی که باید در داخل خانه باشد و قسمت دیگر که باید در مجاورت هوای آزاد باشد و در نتیجه در پنجره نصب شود)، به آن کولر گازی پنجره ای گفته می شود. این نوع کولر گازی نسبت به کولر گازی اسپلیت آسیب کمتری دارد و ارزانتر است. ارزان تر است؛ اما نویز و مصرف انرژی بالاتری نیز دارد. فد همچنین یک سیستم کنترل از راه دور و گرمایش است و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کولر گازی دو تکه یا اسپلیت

در این نوع کولرهای گازی که دارای دو قسمت مجزا هستند، سیکل تبرید تراکمی به دو قسمت تقسیم می شود. نمای بیرونی که شامل کمپرسور و کندانسور است در خارج از ساختمان قرار دارد و یونیت داخلی که واحد اواپراتور را در خود جای داده است در داخل ساختمان نصب می شود. دو لوله مسی یا آلومینیومی این دو واحد داخلی و خارجی را به هم متصل می کند. اسپلیت ها اغلب دارای کنترل از راه دور نیز هستند.

کولر گازی ایستاده

کولرهای گازی ایستاده نیز دو تکه بوده و از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده است. قسمت داخلی قابل جدا شدن نیست و ثابت است و پانل بیرونی باید خارج از ساختمان قرار گیرد. کولر گازی های ایستاده دارای دو نوع تک فاز (معمولی و اینورتر) و سه فاز بوده و ظرفیت آنها بیش از 48000 BTU می باشد. بنابراین برای استفاده در سالن های بزرگ و جادار مناسب است.

کولر سقفی یا کاستی

این مدل از کولرهای گازی در داخل سقف کاذب قرار می گیرد و بیشتر در محیط های اداری و تجاری و فضاهای دارای سقف بلند کاربرد دارد. مکانیسم این کولرهای گازی به این صورت است که هوا را از وسط مکش می کنند و از چهار جهت هوا را می دمند.

کولر گازی داکت یا کانالی

کولرهای گازی داکتی یا داکتی که ظرفیت بالایی دارند، علاوه بر سرمایش می توانند به عنوان سیستم گرمایشی نیز استفاده شوند. در این نوع تهویه مطبوع، یونیت داخلی در سقف کاذب قرار می گیرد و چندین خروجی هوا ایجاد می کند که می تواند چندین اتاق مجزا را خنک یا گرم کند.

 

منبع




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: